Tentang aku
July 31, 2009 – 3:45 pm | 26 Comments

Salam semua,
semua tentang aku.. hahaha.. aper2 pun.. aku ni seorang yang simple.. and suka jalan2 and share pengalaman dengan orang..
Sekarang (2014) aku dan keluarga (isteri dan twins) berada dekat sheffield,UK. aku sambung PHD dekat sini …

Read the full story »
cerita aku

ikutilah cerita aku,kisah aku dan pengalaman aku. dalam cerita ini, aku lah hero.kalau tak percaya, tanyalah aku. hehehhe

Nana Kitchen

Koleksi resepi yang telah dicuba oleh isteri ku aka mama twins iaitu mommy NANA.. Love You 4 Ever

Pembinaan Rumah Impian

Cerita mengenai perjalananku membina rumah impian Di Durian Tunggal Melaka

Pengembaraan

Pengalaman,Tips,gambar ketika bercuti

Pengurusan Kewangan

Tips,berita dan Pengalaman di dalam mengurus kewangan peribadi dengan bijak

Home » Pengembaraan, Perjalanan PHD ku, cerita aku

Masa untuk berlepas ke sheffield…..

Submitted by m.ruzaini.h on November 25, 2013 – 9:14 am3 Comments

Salam,

Sekarang telah tiba masanya untuk berlepas ke Sheffield UK… apakah perasaan aku sekarang… bercampur baur… antara teruja,takut and sedih…. aku akan berlepas malam ini dari KLIA ke Manchester,UK (transit di Dubai) dengan menaiki pesawat Emirates airline..

yang hantar kami adalah ayah, emak dan adik beradik aku yang lain (amir,kamil,arif), adik ipar syukriah, bapa and mak mertua, adik and abang ipar (anis,ijam,nurul), jiran kami pun ada yang datang….. terima kasih kepada semua yang sudi menghantar….

Time nak checkin luggage tu, berdoa jugak la banyak agar tidak dikene kan excess luggage, sebab kuota berat beg yang emirate bagi adalah sebanyak 60kg untuk 2 orang… bilo timbang2 dah berat 65kg.. nasib baik ada sikecik aira yang mungkin menyebabkan kerani kaunter lepas kan je… heheheh… beg tu berat sebab makanna je yang banyak.. mana tidak berat.. ikan bilis aje dah berat 6kg…

lepas checkin luggage tu… and before pergi ke gate, kami just lepak dgn family je.. aku macam biasa je.. tp nana dah start rasa sedih.. maklumlah.. perempuan.. lagi pun nana sekarang tgh mengandung…

1477783_10200740643029663_359998071_n

flight kami kul 1:20 pagi… dari KLIA ke dubai ambil masa dalam 8jam untuk sampai dengan menaiki kapal terbang boeing 777… disana kami akan transit selama 3 jam… tp seriusly aku tak suka naik emirate 777 ni.. dah la sempit… memang tak best betul… makanan ok2 la… menarik gak.. Oleh kerana nana bakal jadi MAK BUYUNG… maka terpaksa la aku bawak semua beg and luggage yang agak berat… sebab berat hand luggage ni semua adalah disebabkan checkin luggage kebanyakannya adalah makanan.. hahahah… dah la susah dapat mengandung ni… so awal2 ni kene hati.. aku kan gagah perkasa.. so no hal punya la….

1471115_10202059886555452_1740072959_n

Gate berlepas KLIA

kami sampai lebih kurang jam 4 pagi waktu dubai (9 pagi waktu malaysia), malas nya nak usung 4 beg yang berat2 ni… kat sini kami transit 3 jam je.. mujur tak lama… time transit tu kami sempat lah rasa minuman mahal starbug (nak eja macamna tah).. ok gak la.. sebagai refreshment…. yang best kali ni.. flight dari dubai ke manchester kami naik kapal terbang besar ooo.. airbus A380… memang best naik.. luas dan selesa…. nak lagi best… 3 seat row tu kami duduk 2 orang je.. memang nana boleh baring lah… best…. umpana mid bisnes class rasanya… hahahah… apa yang aku boleh kata berkenaan dengan airport dubai ni.. memang lawa… best…

day 1Transit di dubai

setelah 7 jam naik kapal terbang dari dubai ke manchester… alhamdullilah syukur kami telah sampai di manchester… dan urusan immigration amatlah cepat. dia hanya tanya study diamana, sapa sponsor, abis berapa lama.. yang penting.. kalau korang dtg dgn spouse atau family.. make sure korang pergi kaunter immigration tu bersama2.. nanti senang kalau dia tanya soalan….

yang menjemput kami di airport adalah abg zack (penghulu) dan juga azlan… naik kereta pegeot beb.. dan yang jadi host kami di sheffield before masuk rumah adalah faiz dan wani…. thanks semua.. u all the rock….

selamat berjumpa lagi… and nanti saya akan cerita perjalananku disni dengan wife yang tercinta.. insyallah..

996652_10202067515826179_2100746258_nselamat sampai di airport manchester

Random Posts

3 Comments »

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.