Tentang aku
July 31, 2009 – 3:45 pm | 26 Comments

Salam semua,
semua tentang aku.. hahaha.. aper2 pun.. aku ni seorang yang simple.. and suka jalan2 and share pengalaman dengan orang..
Sekarang (2014) aku dan keluarga (isteri dan twins) berada dekat sheffield,UK. aku sambung PHD dekat sini …

Read the full story »
cerita aku

ikutilah cerita aku,kisah aku dan pengalaman aku. dalam cerita ini, aku lah hero.kalau tak percaya, tanyalah aku. hehehhe

Nana Kitchen

Koleksi resepi yang telah dicuba oleh isteri ku aka mama twins iaitu mommy NANA.. Love You 4 Ever

Pembinaan Rumah Impian

Cerita mengenai perjalananku membina rumah impian Di Durian Tunggal Melaka

Pengembaraan

Pengalaman,Tips,gambar ketika bercuti

Pengurusan Kewangan

Tips,berita dan Pengalaman di dalam mengurus kewangan peribadi dengan bijak

A story to remember
October 19, 2008 – 6:24 pm | 4 Comments

A story to remember…. cerita pendek yang menyentuh perasaan sesiapa yang membacanya.. pengorbanan seorang adik terhadap kakaknya… selamat membaca..
p/s penulis cerita ini tidak dapat dikesan.

Aku cuma ada seorang adik. Usianya tiga tahun lebih muda daripada …

Jamuan raya MSCL di, Cardigan Community Centre
October 18, 2008 – 2:03 pm | One Comment

Title: Majlis Hari Raya dan Sambutan Pelajar Baru
Date: Saturday October 18, 2008
Time: 11:00 am – 3:00 pm
Location: Cardigan Community Centre
Street: Cardigan Community Centre, 145-149 Cardigan …

Di atas nama cinta
October 17, 2008 – 10:45 pm | No Comment

salam,
Atas nama cinta.. ada apa dengan cinta.. setiap manusia fitrahnya sukakan perkara keindahan kecantikan temasuklah dengan perasaan cinta sesama manusia.. cinta sesama manusia adalah cinta yang sementara, cinta hakiki adalah cinta kepada yg Maha Esa… …

A walk to remember
October 17, 2008 – 4:21 pm | One Comment

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=V7676EC06oc&hl=en&fs=1]
mandy moore
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=n0eAri0PxEM&hl=en&fs=1]

Bukan senang nak jadi senang
October 13, 2008 – 10:37 pm | 3 Comments

BNM serbu 4 syarikat
Oleh MOHD. SAIFUL MOHD. SAHAK dan TAN MING WAI,utusan
KUALA LUMPUR 13 Okt. – Bank Negara Malaysia (BNM) hari ini menyerbu empat buah syarikat skim cepat kaya melalui Internet yang mempunyai rangkaian beratus-ratus …

rombongan "ajak the legend" ke Loughborough, Leicestershire
October 12, 2008 – 1:08 pm | No Comment

beraya di Loughborough, Leicestershire.. perjalanan lebih kurang 150 km.. yg mengambil masa selama 1 jam lebih.. rombongan “Ajak the legend” terdiri dari pada geng baru dari leeds universiti.. dan aku sebagai pemandu yg baru pertama …

The First step
October 10, 2008 – 7:30 pm | No Comment

The First Step
Your first step is all that it takes to reach success.
It shows your faith in your dreams.
It shows you belief in yourself.
It shows you have courage to move ahead.

Printer baru ku….. hehehehe
October 10, 2008 – 6:00 pm | 2 Comments

salam.. Dunia jam sepuluh.. hari ini dalam sejarah.. wakakaka…
aku dapat printer baru hari ni.. first time beli barang guna online.. 1 hari jer.. pastu sampai kat umah… aku beli printer laser samsung ML-2240.. harga.. lebih …

Apa ada dengan tabung….
October 9, 2008 – 10:45 pm | 2 Comments

tabung aku… marilah kita sama berfikir apa kegunaan tabung ini… adakah untuk menyimpan.. atau untuk mendidik.. renungkan lah…

Sate oh sate —> warung sate pak zaini
October 9, 2008 – 10:22 pm | One Comment

mari lah kita sama2 mencucuk sate… wakakakaka

Berhari raya di leeds ( open house -penghulu )
October 6, 2008 – 10:04 am | No Comment

Open house di rumah Penghulu

it takes a second to know someone, a minute to like someone, an hour to love someone but it takes the rest of your life to forget your love ones
October 1, 2008 – 9:15 am | 4 Comments

ORANG kata, jangan benci sangat pada seseorang, kelak kita akan menyintainya separuh mati. Walau tidak termaktub dalam kitab, namun kata-kata inilah yang diperturunkan dari generasi ke generasi.
Pepatah Inggeris pula ada menyebut, it takes a …

Airmata Syawal
September 30, 2008 – 6:27 am | No Comment
Airmata Syawal

Airmata Syawal
Sayu… hati ini makin sayup
Rindu… terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahagia hari raya

Lama kutunggu
Bertemu di pagi mulia
Namun tidak kesampaian
Airmata jatuh berlinangan
Kuingin berulang manisnya bersama
Menyambut hari bahgia
Jarak …

RAMADAN menghampiri penghujungnya
September 28, 2008 – 8:52 am | No Comment
RAMADAN menghampiri penghujungnya

RAMADAN menghampiri penghujungnya. Mungkin Selasa ini kita bersahur dan berbuka buat kali terakhir tahun ini kerana keesokannya dijangka Hari Raya Aidilfitri. Begitu pantas masa berlalu. Hampir sebulan kita bangun awal pagi untuk bersahur dan pada …