Tentang aku
July 31, 2009 – 3:45 pm | 26 Comments

Salam semua,
semua tentang aku.. hahaha.. aper2 pun.. aku ni seorang yang simple.. and suka jalan2 and share pengalaman dengan orang..
Sekarang (2014) aku dan keluarga (isteri dan twins) berada dekat sheffield,UK. aku sambung PHD dekat sini …

Read the full story »
cerita aku

ikutilah cerita aku,kisah aku dan pengalaman aku. dalam cerita ini, aku lah hero.kalau tak percaya, tanyalah aku. hehehhe

Nana Kitchen

Koleksi resepi yang telah dicuba oleh isteri ku aka mama twins iaitu mommy NANA.. Love You 4 Ever

Pembinaan Rumah Impian

Cerita mengenai perjalananku membina rumah impian Di Durian Tunggal Melaka

Pengembaraan

Pengalaman,Tips,gambar ketika bercuti

Pengurusan Kewangan

Tips,berita dan Pengalaman di dalam mengurus kewangan peribadi dengan bijak

Home » cerita aku

Skim emas ETA tersontot -bahagian 1

Submitted by m.ruzaini.h on December 25, 2014 – 2:59 am2 Comments

Title macam lucah sikit.. tapi itu kenyataan skim2 cepat kayap emas sekarang ni.. mungkin ramai yang akan cerca aku.. tp wahai pengelola dan org yg taksub kepada skim ni.. tanyalah hati, tanyalah minda.. bagaimana pengelola buat keuntungan.. cuba share secara logic..  tp ayat pengelola akan kata adalah main arrahnu.. puih.. aku dah main arrahnu ni lama.. memang untung.. tp byk factor yang perlu diambil kira and ianya ambil masa..

jom cerita..

bercerita tentang skim2 emas yg kebanyakkannya berkosepkan ETA (estimate time arrival) ia itu, kita bayar dahulu harga emas yang dibeli, tp kene tunggu (tangguh) penerimaan emas selama 7hari,14 hari, atau 30 hari.. harga emas itu bergantung kepada berapa lama anda sanggup menunggu untuk menerima emas itu selepas pembayaran dibuat..

jom kita pergi lihat secara dekat process so called pelaburan emas ni dilakukan/dijalankan.. senang kata modus operasi la ye:-

pembelian emas pamp 100g

langkah 1:- aku pergi jumpa pengelola yang menawarkan ETA ni.. dan aku plan nak beli ETA 30 hari sebab harga murah (cthh harga ETA 30 hari = RM107.00—- sedangkan harga pasaran RM135.00) *gila kentang untung, tapi kene tunggu 30 hari untuk dapatkan emas 999 PAMP tu , dalam hati berdoa agar tidak tersontot la ye..

Langkah 2:- part ni cara secara theory pengelola akan buat keuntungan,  ada beberapa cara sebenarnya pengelola ni buat untuk laksanakan skim2 ni..cuba perhatikan kelogikkan nya macamna..

cara jana untung 1 :- pengelola akan jd agent kepada penganjur/pengelola yang jerung2 ni.. jerung2 ni bagi pengelola kecil ni special rate.. tp permainannya sama iaitu ETA juga.. cth kali ni.. harga jerung2 ni tawarkan kepada pengelola ikan bilis ni untuk ETA 30 hari mungkin rendah sikit.. kita ambil harga ni RM92/gram… pergh.. kali ni pengelola ikan bilis pulak kata pergh.. aku untung ni… pakcik kaya ( tp dalam hati kata jgn la tersontot).

kesimpulan:- untung atas angin dengan harapan pengelola jerung tak tipu..

cara jana untung 2 :pengelola ikan bilis ada yang bermain dengan teknik multiply arrahnu @ teknik2 arrahnu yg lain- apa yg mereka buat adalah dengan membeli emas menggunakan duit para pelabur tadi dan menggadaikan emas diarrahnu dan duit gadaian td akan digunakan untuk membeli emas yg baru dan kemudianya mengadaikan kembali emas itu.. process ini berlalu berulang2 kali… sapa yang otai dgn permainan emas ni akan menyedari teknik ni adalah untuk menggandakan emas dan membayarnya secara ansuran dalam tempoh masa yang tertentu.. dan teknik ini mengambil masa dan akan beruntung jika emas yang dibeli dengan harga yg rendah dan emas naik dengan kadar yang tinggi.. tp semua maklum harga emas sekarang sgt2 stabil..

kesimpulan:- entah macamana pengelola akan untung dan mampu untuk byr duit pelabur ni..

cara jana untung 3 :pengelola akan menggunakan duit pelabur td untuk bermain dengan property.. walaupun property ni sgt2 menguntungkan.. tp ianya mengambil masa yang lama.. bukannya ambil masa 30 hari untuk jual dan beli rumah kan..

kesimpulan:- tak logic untuk short term

cara jana untung 4 : back to basic – ayat popular pengelola selepas tersontot… teknik ni adalah dengan berbalik kepada perniagaan sebenar emas ia itu jual beli emas dimana penjual akan mendapat untung atas perbezaan harga beli dan jual..

kesimpulan:- tak logic juga.. berapa sen sgt la boleh untung sebab harga emas sgt2 stabil sekarang..

cara jana untung 5 :lain2 cara seperti forex, kereta sewa, saham dan lain2..

kesimpulan:- yg ni sgt2 besar risikonya.. tp mungkin ada yang buat.. tp insyallah memang akan kelaut..

Langkah 3:- setelah 30 hari berlalu, maka pelabur macam aku akan mendapat emas dengan harga yang sgt2 murah..


Kesimpulan dari cerita diaatas bukan aku nak simpulkan keuntungan yang korang akan dapat.. tp dari ketidak logickan pengelola ni membuat keuntungan.. aku boleh simpulkan ianya adalah skim labu labi atau skim cepat kayap..

cerita yang seterusnya akan aku ceritakan dibahagian dua iaitu apa aku nak buat dengan emas ni..

Random Posts

2 Comments »

  • Kesimpulan anda adalah tepat. Saya juga simpulkan serupa. Ada banyak skim yang saya telah kupas, bacalah jika anda boleh.
    Mereka menggunakan agama untuk menjual emas2 mereka, sungguh tidak patut.

  • suri says:

    Assalamualaikum Zaini, saya setuju dengan anda 100%.
    Fikirlah Kot mana Nak fikir,
    Buatlah senarai cara jana duit hingga no 100 sekalipun, kita tak akan dapat alasan yg logik kaedah eta ni boleh menjana dan mengganda duit.
    Ia tak lain tak bukan adalah skim cepat kaya yg guna duit orang terkemudian utk bayar org terawal.
    Kecelakaan atas nama kebijaksanaan cari peluang.

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.