Tentang aku
July 31, 2009 – 3:45 pm | 26 Comments

Salam semua,
semua tentang aku.. hahaha.. aper2 pun.. aku ni seorang yang simple.. and suka jalan2 and share pengalaman dengan orang..
Sekarang (2014) aku dan keluarga (isteri dan twins) berada dekat sheffield,UK. aku sambung PHD dekat sini …

Read the full story »
cerita aku

ikutilah cerita aku,kisah aku dan pengalaman aku. dalam cerita ini, aku lah hero.kalau tak percaya, tanyalah aku. hehehhe

Nana Kitchen

Koleksi resepi yang telah dicuba oleh isteri ku aka mama twins iaitu mommy NANA.. Love You 4 Ever

Pembinaan Rumah Impian

Cerita mengenai perjalananku membina rumah impian Di Durian Tunggal Melaka

Pengembaraan

Pengalaman,Tips,gambar ketika bercuti

Pengurusan Kewangan

Tips,berita dan Pengalaman di dalam mengurus kewangan peribadi dengan bijak

Home » cerita aku

Merdeka oh Merdeka (2011)

Submitted by m.ruzaini.h on August 4, 2011 – 4:36 amNo Comment

Salam semua,

Merdeka oh Merdeka…Merdeka kah kita sekarang.. jika kita tgk.. untuk mencapai kemerdekaan pada masa dahulu, pejuang bangsa dan negara berkorban nyawa untuk kita merasai kemerdekaan.. tapi sekarang.. jika dilihat.. adakah kita masih merdeka.. adakah kita tidak merasai nikmatnya kemerdekaan itu.

Merdeka oh Merdeka…Perpaduan sudah tiada lagi diantara kaum.. banyak perkara yang menyebabkan negara ini tidak stabil.. masing2 mahu berkuasa.. masing2 mengatakan mereka saja yang betul.. org lain salah…. pengikut pulak.. giler2 punya fanatik.. menjadi pak turut.. apa yang ketua kata.. semuanya betul.. biasak la.. itu la yang berlaku diakhir zaman.. banyak yg akan menggunakan agama untuk kepentingan diri sendiri..

merdeka oh merdeka.. merdekakan lah diri kita dari perasaan hasad dengki, dari sikap pentingkan diri.. jd lah seperti rakyat jepun atau korea.. berkerja sebagai sebuah keluarga dimana majikan dan pekerja saling hormat menghormati.. jgn jadi seperti peniaga cina yang berkerja untuk keuntungan semata2… itu realiti bukannya satu tuduhan…

Merdeka oh Merdeka.. melayu masih mundur dari bidang ekonomi.. mana tak nya.. hanya tahu berpolitik dan berpuak2.. sikap bergantung kepada kerajaan sahaja.. kalau kerajaan tak bantu dikatakan zalim.. kalau kerajaan membantu dikatakan hendak kan undi.. itu lah masyarakat kita… semua kerajaan buat adalah salah.. takder yg betul..

Merdeka oh Merdeka… anak-anak melayu di laut negara yang dapat sponsor dari kerajaan tidak segan silu mencerca malaysia.. memburukkan nama malaysia.. biarlah masaalah negara diselesaikan oleh rakyat kita sendiri.. tidak perlulah canang diseluruh dunia betapa teruknya malaysia.. adakah kita terlalu miskin sehingga makan pun tak cukup.. cuba try tgk sabtu ahad, dikedai2 makan yang mahal2 macam ole2 bali ker.. tak pun tgk la KFC atau McD.. penuh org.. tp asik merungut gaji tak cukup.. cuba la try ukur badan sendiri.. kalau asik merungut yang gaji tak cukup.. naper pergi makan kat kedai mahal2.. kalau aku kata macam tu dikatakan “KFC kan makanan ruji”.. hahahah.. cuba masak sendiri, berbelanja ikut kemampuan., insyallah takder problem..

Merdeka oh Merdeka… ada kawan face booksaya selalu  memetikan hadis dan kata2 nasihat dipost pada facebook dia. Indah betul kata2 nasihat beliau, tetapi.. perlakuan tidak mencerminkan keperbadian beliau didalam dunia facebook.. seperti contoh.. hak org dijadikan hak sendiri (curi line internet jiran-wifi), biler di beri amanah tidak ditunaikan (peluang belajar guna duit rakyat). Itu yang org kata.. jangut panjang, pakai kopiah, pakai jubah.. tapi hati hitam..perbuatan zalim.. sungguh bangsat orang macam ini..

Merdeka oh Merdeka.. merdeka kah kita….. renung2 lah..

salam kemerdekaan dan selamat berpuasa

sekian

Ruzaini 4/8/2011

hari-merdeka-2011
iklan:-



Random Posts

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.